..::[FReeZ's WebLog]::..

Kill Micro$oft

Chcete-li zabit M$, prectete si tento clanek a ridte se radami v nem uvedenymi.

Nepouzivejte M$IE

Protoze tim se aktivne podilite na potlacovani nastupu novych, lepsich webovych technologii. Jmenovite se jedna prinejmensim o CSS2.1+, SVG 1.0+, XHTML 1.1+, PNG s pruhlednosti, DOM, RSS+, Atom, a dalsi. Vsechny zminene technologie zvlada bez sebemensiho problemu Opera Browser, ovsem nechvalne znamy hnuj M$IE, ackoliv ma zhruba 75% podil trhu, nedovoluje uzivani ani jedne z nich.

Nepouzivejte WMV a WMA

Jedna se o format, jenz ma za primarni cil potlaceni kopirovani medii. Bude Vas obtezovat a omezovat s licencemi (DRM), prestoze muzete byt legalnim vlastnikem sveho videa ci hudby. Navic tento format neni otevreny, ze dne na den uz nemusi byt kompatibilni s okolnim svetem. Nanestesti se stale vyviji a omezeni zacinaji byt az primo neunosna, dle mych zdroju ma byt brzy spustena vyroba zakladnich desek noveho typu, ktere maji hardwarovy chip jmenem TPM (Trusted Platform Module). Tento chip bude sifrovat a desifrovat data, s jeho pomoci lze zcela odriznout uzivatele od nesifrovaneho prenosu dat pres kabel, ktery vede do reproduktoru, monitoru a podobnych vystupnich zarizeni. Takze cilem je, aby data byly ulozeny v kryptovane forme a kazda zakladni deska mela jiny klic. Proto kdyz si s aktivovanym TPM napriklad stahnete film a budete ho chtit vypalit, DVD-R bude fungovat pouze a jenom ve Vasem PC.

K tomu, aby si vsichni TPM v BIOSu nedisablovali jsou pripravovany donucovaci prostredky, zkratka s vypnutym TPM ma byt nefunkcni cela rada chystanych programu pro M$ Window$. Dale se chysta v RedMondu novy serverovy OS, s nazvem Window$ Vienna, tento system uz bude obsahovat slibovany WinFS a mel by byt zalozen kompletne na .NET technologii, ktera ma za ukol sesadit JAVA a nastoupit na vrchol. Po Windows Vienna uz zcela jiste bude v chystanem desktopovem bastlu z M$ pouzito TPM. TPM je jiz castecne integrovan do Vi$ta Ultimate a Enterprise edice, zatim pouze jako BitLocker sifrovani celeho HDD. Dlouho to nepotrva a DRM na nem zacne byt zavisle, WMV a WMA si pote neprehrajete, pokud Vas monitor/LCD panel a repro soustava nebudou podporovat sifrovany prenos dat. Takovou budoucnost maji widlaci =)

Nepouzivejte M$ Office

Je to kancelarsky balik pro negramotne bloody fucking users, misto M$ Word profesionalove uzivaji LaTeX [Latech], misto M$ Excel lze pouzit OpenOffice a jako nahrada PowerPointu poslouzi napriklad obycejne XHTML + CSS + JS. Co s M$ Access ? Sdeletovat, nebrat ! Je to naprosto neuzitecny proprietarni bastl, skvele nahraditelny pomoci PHP + MySQL, nebo napriklad pomoci FPC + Lazarus IDE. To vsechno jsou narozdil od M$ Office kvalitni, stabilni, svobodne programy, ktere perfektne plni svuj ucel a jsou kompatibilni nezavisle na platforme.

Nepouzivejte M$ Window$

Nikdo nepotrebuje uzivat widle, pouze negramoti neumi nic vic, nez stupidne klikat. Jste negramot? Pokud ne, zacnete prechazet na skutecny operacni system, ktery nejen ze je zdarma, ale predevsim (a to je hlavni) je svobodny.

Zvyste svou bezpecnost

Reknete virum, spywaru, trojskym konim a dalsimu shitwaru uz konecne s bohem. Pouzivejte profesionalni operacni system a naucte se s nim pracovat pomoci klavesnice. Mys je pro dementy. Mys nepotrebujete pouzivat co nejvice, ale co nejmene. 90% casu straveneho v amaterskem OS je prave posouvani mysi po stole a klikani, nez aby nekdo 10x klikal + minutu jezdil mysi po stole, staci casto napsat jen jeden jediny prikaz., z toho vyplyva dalsi cast.

Zaplatite poprve, podruhe, potreti, ...

Zacina to tim, ze uz ve skolach je nasilne a komunisticky vnucovan vsem studentum "ten jediny spravny OS" spolu s "jedinym spravnym kancelarskym balikem", dnesni marketingovy trend je zlegalizovat OS. Zaplatite za M$ Window XP? Pokud ano, casem zaplatite take za M$ Office XP, M$ Vi$ual $tudio .NET, apod. Za chvili platite znovu za to same s novym vzhledem, tedy M$ Windows Vista, M$ Office 2003, M$ Visual Studio .NET 2005, ale tim to nekonci. Platite dal za M$ Office 2007, M$ Vi$ual Studio .NET 2006, atp.

Kdyz pote srovnate vsechen ten SW, do ktereho jste investovali sve finance, cas a znovu finance, muzete zacit uvazovat nad svobodnym softwarem. GNU/Linux 0 Kc - neomezeny pocet pocitacu, zadna potreba aktivace, zadna potreba reinstalace (pokud si system vlastnorucne nepokazite), zadna potreba antiviru, firewall je soucasti kazde moderni distribuce a stoji rovnez 0 Kc, kancelarsky balik vcetne naprosto vsech vyvojovych nastroju mate take zdarma a navrch existuje obrovska Linuxova komunita, ktera ochotne poradi kazdemu a nic za to nechce.

Toto vetsina lidi neumi patricne ocenit, jsou to predevsim ti lide, kteri se divaji denne na reklamy v televizi a podle nich nakupuji. Ti sami lide kazdy den poslouchaji nektere z komercnich radii a podle nich pozdeji jednaji. Metaforicky receno jdou vzdy tim smerem, ktery jim marketing ukaze. Pokud se vsak nad tim zamyslite, cim vice marketingu, tim mene je kvalitni produkt, nabizeny reklamnimi agenturami. Prikladem budiz Tele$hopping.

Kvalitni software pouziva v dnesni dobe minimum lidi, Malokdo si vybira softwarove reseni na zaklade jeho parametru vzhledem k produktum konkurencnim. Bohuzel to chodi tak, ze se prosazuje bud nejvice komplexni reseni, nebo nejvetsi smejd, ktery vstoupil do vseobecneho povedomi.

Neni duvod nakupovat kopie SoftWare

Vse, s cim jsem kdy pracoval v M$ DOS a M$ Window$ ma v *NIXovych systemech svou alternativu. Obcas se jedna o "klon" puvodniho SW, ktery je siren zpravidla pod licenci GNU/GPL, ale vetsinou jsou zde unikatni nastroje. Tyto svou funkcnosti a konfigurovatelnosti vyrazne prevysuji vsechny Window$ smejdy "all-in-one".

A jak to chodi ve Window$? Lide si kupuji reklamni CD-ROM plne neuzitecnych, zbastlenych a nestabilnich smejdu typu ShareWare, ke kterym si stahuji cracky, nebo za ne dokonce plati penize. Nedokazu pochopit, jak nekdo muze byt tak naivni a stale jist M$ ryby (Vi$ta a Office) i s navijakem. Ma to pekne ikonky, grafy, barvicky, ale co se v tom da delat? Dementne klikat zcela shodne, jako v libovolnem jinem M$ produktu? Dekuji, nechci...

Shrnuti

Uzivatele Window$ plati dane spolecnosti Micro$osft za svou negramotnost, srdecne jim vsem preji, aby se to vyrazne zlepsilo, protoze jsem si jist, ze kdo ma zajem, nauci se cokoliv.

Appendix

$ = cash, GNU = svoboda

Go topTop Link it





Comments

[1] FantomasS
2007-01-06 21:18:38
RE: Kill Micro$oft

Nepouzivejte M$IE: Používám Firefox
Nepouzivejte WMV a WMA: Používám OGG
Nepouzivejte M$ Office: Používám OpenOffice
Nepouzivejte M$ Window$: Používám Linux
A Software používám jen OpenSource, Freeware

Vše kromě případů, kdy jsem nucen produkty M$ používat(škola, u kámošů) atd. ... :)

[2] --==[FReeZ]==--
2007-01-06 22:40:31
RE: Kill Micro$oft

Zhruba tak by to melo vypadat u kazdeho =)

[3] Non_E
2007-01-12 15:28:50
RE: Kill Micro$oft

Ačkoliv windows nepoužívám, znáš Marku lepší zavaděč pro hry, kde se dá navíc i pracovat? :-) Na druhou stranu openoffice pořád není s office od MS srovnatelný a latex je spíš na sázení dokumentů. Pro psaní mailů stačí obyčejný notepad nebo třeba editor s katepart.

[4] --==[FReeZ]==--
2007-01-13 03:04:58
RE: Kill Micro$oft

Na hry je dobra napr. CEDEGA, PS3, Atari, Amiga, ZX Spectrum, apod. To vse funguje mnohem lepe a spolehliveji, nez kterykoli SW z Redmondu. Sazeci system LaTeX je AFAIK nesrovnatelne lepsi pro tvorbu libovolnych dokumentu, nez deravy, zbastleny, klikaci, zastaraly a casto dementni M$ Word =)

[5] Clouda
2007-01-19 07:54:31
RE: Kill Micro$oft

Ja neviem, naozaj tymto bludom veris, alebo je to cisto tendencny clanok na vyvolanie flame?
MSIE - pokial sa nemylim (ale nestojim za tymto tvrdenim), tak IE7 podporuje png s priehladnostou, tak isto RSS... Takze ciste zavadzanie, ak nie priamo klamstvo.

Office - asi ti unika zmysel toho baliku, aj ked jeho cielova skupina je dana priamo z nazvu. Vies si predstavit, ze sekretarka bude zapis z meetingu sadzat v LaTeX-e? :) A porovnavat Excel s tou nahrazkou v OpenOffice - to je tak trochu maly cierny humor.
Windows - co je na tom zle - klikat? Nazyva sa to evolucia, vsetko smeruje k zjednodusovaniu. To ze par trendy mladikov povazuje za vrchol blaha robit vsetko inak a komplikovanejsie - fajn. Kazdy sme boli v puberte a kazdy sa z toho dostal. Ad sloboda - na co mi bude "slobdny" software, ked je pouzitelny ako slnecnik v zime?

Vidis svet cierno-bielo, mas pocit, ze si zhltol vsetko mudro sveta ale evidentne nevies o realnom zivote a potrebach ludi vobec nic...

[6] --==[FReeZ]==--
2007-01-19 09:03:01
RE: Kill Micro$oft

Klikani je doba kamenna, to GNU/Linux je technicka evoluce. MSIE6, ktery ma zhruba 75% trzniho podilu bohuzel transparentni PNG ani RSS nepodporuje. MSIE7 je zase problematicky kvuli nedodrzovani CSS 2.0, CSS 2.1, XHTML 1.1, SVG 1.0, SVG 1.1, MathML a mnoha dalsich technologii.

OpenOffice povazuji za plnohodnotnou nahradu M$ Office, ale dokumenty s profesionalni upravou je potreba sazet, cili zde je nesporna vyhoda (La)TeXu, ve kterem se redaktor nemusi starat prakticky o nic, krome sveho textu. Vyspely uzivatel pise dokumenty bez klikani. Zapis z meetingu muze sekretarka psat napriklad v kedit. KDE je mnohem komfortnejsi pro BFU, nezli explorer.

Nesnaz se me prosim soudit, nemas dostatek informaci k tomu, abys alespon tusil jak vidim svet. Cernobile to zajiste neni. Muzes po instalaci Windows rovnou uzivat Office, php, apache, mysql, perl, python, c / c++, assembler, fortran, mail servery, mail clienty, news clienty, bourne again shell + jeho mocny nastroj (scripting), utilitky jako je touch, grep, sed (regularni vyrazy), vybrat si windows managera, pouzivat skiny pro system bez nutnostni crackovani dynamickych knihoven, mit ftp daemona, ssh vzdalenou administraci, moznost zvolit si z velkeho mnozstvi filesystemu, benchmarku, editoru, debuggeru, kompilatoru, atd. ? Snazim se Ti dokazat, ze to nejsem ja, kdo je zaslepen a nevidi kde je skutecny pokrok a naopak kde jsou pouze marketingove reci.

[7] Non_E
2007-01-19 13:53:06
RE: Kill Micro$oft

Víš, že nejsem MS fanatik, ale to co píšeš se hodí odbornějším uživatelům. Když si rozdělíš uživatele pc do cílových skupin, tak 80% uživatelů budou ti s méně než 20% znalostí počítačů. Přesně pro tyhle se provádí veškerý marketing. Oni očekávají, že aniž by se sami něco museli učit, tak produkt bude barevnější, intuitivnější (klikatelnější, větší přístupnost) a v důsledku produktivnější.

[8] --==[FReeZ]==--
2007-01-19 18:09:18
RE: Kill Micro$oft

S tim co jsi napsal souhlasim, ale ocekavani techto uzivatelu je nerealne a vysoce naivni. Pokud se jedna pouze o kancelarskou cinnost, je pro sekretarku naprosto stejne narocny pruchod skolenim zaklady KDE + OpenOffice, jako M$ Office + Windows. Dokonce i financne to vyjde zhruba nastejno. Bohuzel se vice vyuziva to reseni, ktere je nekvalitni a predrazene. M$ jsou nejlepsi manazeri na svete, prodaji komukoliv cokoliv, ovsem horsi software developery, nez ma M$ neznam. V podstate se pouze neco odbcas obslehne ci odkoupi, udela se tomu reklama, integruje se to do systemu a pote se z toho profituje. Je to pouhy bussiness a nic vic. Uzivatel z toho zadny prospech nema, casto se ani nedozvi o skutecne kvalitnim produktu, protoze uz na zakladni skole se povinne zaucuji novi zakaznici Microsoftu.

Takoveto jednani (vse na ukor uzivatele) me irituje, tudiz vznikl tento clanek, spise nez nesouhlasne komentare ocekavam odlisne nazory a ne vyvraceni tech mych, za kterymi si stojim.

Perlicka na zaver: Mezi navstevniky techto stranek patri 0% useru MSIE, vsechny je totiz redirektuji na czilla stranky a tim jim pomaham zkvalitnit jejich software. Pokud by me takto nasledovalo vice WebMasteru, brzy by byl MSIE bojkotovan a kazdy BFU by sam zacal prosazovat FF.

[9] helb
2007-01-28 13:28:33
RE: Kill Micro$oft

Hmm, pán je trošku fanatik. S MSIE a formáty plně souhlasím, ale u těch Windows bych to tak jednoznačně neviděl. Ono by se to trošku projevilo - fóra by se plnila dementními 'dotazy' typu "jak udelam to a to v kubuntu nasel jsem navod jen pro ubuntu pllllsss thx". Takže ať si radši takoví lidé zůstanou u Windows, není o co stát. PS: Já nic, já gentooista. :D

[10] cefeux
2007-02-10 06:54:04
RE: Kill Micro$oft

Ja si myslim, ze kto chce kam, pomozme mu tam. Takze ak chce niekto widle nech sa paci. Ja si radsej budem pouzivat open programy.
Poculi ste, že Skype si zistuje identifikacne cisla BIOSu. A myslite, ze je to nutne?
Prave preto pouzivam open-source aspon si mozete overit co vlastne ten program robi a ci nerobi nieco co nechcete.
Linux nie je pre kazdeho, je pre nas. (vylozte si to ako chcete)

[11] petrsimi
2007-02-23 07:31:58
RE: Kill Micro$oft

Ad 1.

Musím jelikož na něm testuji stránky pro 75% uživatelů - z toho prostého důvodu bych měl asi používat i Windows i když jde IE i pod Linuxem jenže pomalu, nestabilně a bůh ví ještě jak.

ad 2.

Wmv a wma je realita s kterou se budeme muset smířit, mají za sebou majoritní operační systém a jsou nejdostupnější pro bfu. (A mimochodem 95% porna na netu je v wmv :) )

ad 3.

MS office nelze nahradit - pokud chce klient aby to nějak vypadalo v jeho ppt, nebo wordu a jde o složitější formátování , musíš použít MS office, OOo to prostě ještě tak dobře neumí, lépe řečeno umí ale posvém a v MS office z toho bude rozsypanej čaj.

ad 4.

Můžeš mi říci důvod? Tvoje argumentace je více než chabá, tomu klikacímu se říká uživatelské rozhraní a i v linuxu je tu s námi pěknou řádku let, nehledě na to že některé programy prostě na Linuxu, BSD, Solarisu, OS/2 atd... nespustíš ani nenahradíš.

ad 5.

Ano myš odpoutává poutníka od pravé cesty příkazové řádky, nakresli mi prosím něco v gimpu pomocí klávesnice, ať se poučím :) Jinak pokud používáš na windowsech Firefox, Thunderbird, Nějaký ten antivir a máš zapnutý alespoň základní firewall, ještě jsem nezažil co je to vir.

ad 6.

Dalo by se souhlasit až na to že ty to kupovat nemusíš... stačí přecházet třeba ob 2 vývojové řady ... třeba z stále ještě podporovaných Windows 2000 až na plánované Windows 7. (za předpokladu že vyjdou v termínu +- 2 roky)

ad 7.

nemáš pravdu, lépe řečeno asi máš protože jsi zřejmě nepracoval s Macromedia flash (Flash for linux je mrtvý a dočista mrtvý projekt , bohužel), taky corel draw těžko nahradíš a víš proč? Protože, ač je v linuxu pár alternativ a jsou i pro windows nikdo je nepoužívá a pokud si firmy vyměňují soubory je to v .cdr které ani jedna s alternativ neotevře. takhle bych mohl pokračovat ...

ad aktovka :

Jinak Linux je dobrý pro tři skupiny uživatelů - 1. profesionály , programátory 2. Studenty, 3. a kancelářský krysy - ovšem jen za předpokladu že by přešly všechny najednou jinak se nám tlučou MS office s OOo

takže asi tak :)

Mimochodem jsem Slackwarista

[12] Sibep
2007-02-23 09:40:55
RE: Kill Micro$oft

Srovnavat MS Office a Open Office je jako srovnavat disketu s CD. Kdo si potrebuje napsat par radku textu, tak mu staci Open. Sam sem zkousel open a po dvou dnech sem ho vykopl z okna takovou rychlosti, ze jeste doted leti.
To co tu doporucujes je mozna dobra volba ale nezapomen, ze toto je pro pokrocile uzivatele. Jak uz tu nekdo zminoval, z tech dotazu lam by sme se pak mohli pos.at .
Kdo chce at pouziva win, kdo ne at pouziva treba linux. Jeste bych dodal, lidi sou strasne lini a chcou mit vsechno v jednom baliku - proto ma win takovej uspech.

[13] --==[FReeZ]==--
2007-02-23 11:06:41
RE: Kill Micro$oft

Tento WebLog ctou pouze pokrocili uzivatele, chapu ze to muze byt nezvyk, ale zde to povazuj za jakysi nepsany standard. Hint: MSIE =)

[14] petrsimi
2007-02-23 11:24:40
RE: Kill Micro$oft

--> [12] Sibep : Nemyslím si že je to tím , windows mají úspěch kvůli propagaci, a tomu, že Bill byl v pravou chvíli (IBM hledala OS) na správném místě (Centrála IBM).

Jinak Podívej se na KDE - krásný příklad integrace , mnohem víc programů v jednom balíku a zdarma ( Konqueror, Koffice, Kmail, K... buhvico... )- proto je taky tak používané, že.

[15] aby.
2007-03-18 16:22:20
RE: Kill Micro$oft

Aha.. Uz vse chapu :D.. Nicmene toto je stejna demagogie a stereoptyp, ktery hlasa druhy breh, jen prevraceny o 180 stupnu. Aneb sekretarce asi Latex stacit nebude ;)).. U DRM bych souhlasil, nicmene take respektuji lidi, kterym se nelibi, ze po premiere filmu je do nekolika hodin na torrentech a dc SCR verze ;).. Stejne tak s muzikou. Vse je akce a reakce a jednostranne odmitnuti cehokoliv je take doklad BFU. Ja mam sve gentoo, svuj firefox, svuj openoffice, svuj notas a svoji MYS.. nicmene na druhem oddilu $win XP.

[16] p3mottlys
2007-03-25 09:30:25
RE: Kill Micro$oft

hele chlapy ja by sem chtel prejit na linux, ale bojim se ze v tom vubec neumim jelikoz sem to nikdy nevidel tak nevim

[17] --==[FReeZ]==--
2007-03-26 08:48:06
RE: Kill Micro$oft

Pro novacky jiz toho bylo sepsano opravdu dost, mozna hledas navod, zkus si precist clanek, stahnout LiveCD a otestovat si GNU/Linux bez nutnosti instalace. Budes to mit kompletne v cestine, temer vse muzes naklikat, v podstate timto pokusem muzes jen ziskat =)

[18] Vrtule
2007-04-03 13:30:29
RE: Kill Micro$oft

Nestojím za tím, že Windows je nejlepší OS a neříkám, že Linux (a jemu podobné) systému nejsou v něčem lepší, ale myslím si, že taková jednostranná kritika není na místě. Windows je majoritní OS, tudíž je na něj soustředěna většina pozornosti a je více "testována" jeho bezpečnost, jsem celkem přesvědčen, že kdyby byla situace obráceně, tento článek by ostře kritizovat Linux.

Když to tak vezmeme, tak Windows již svůj účel splnily; mezi požadavky na OS Windows NT (rok 1989) bylo i to, že by se systém měl stát marketingově úspěšný, což si myslím se více než podařilo.

Mě osobně na *NIXových systémech vadí to, že velká část nastavení je čitelná normálnímu člověku (je v textové podobě). To se týká i skriptů - každý si může přečíst, co tam je a využít případné bezpečnostní mezery.

Linux soudit nemohu, protože většinu času trávím hrabáním se v kernelu vámi zavrhovaného OS, leč s tak ostrou kritikou nesouhlasím. Otázka je, proč se Microsoftu podařilo prorazit s Windows, když už dlouho zde byly *NIXové systémy. Jak to mohlo projít?

[19] cURLy bOi
2007-05-15 20:02:04
RE: Kill Micro$oft

vis co, podle me nektery svobodny softwary se proste ten placenejm nevyrovnaj. a je to z toho duvodu ze ty placenou jsou placeny. vyvijej je programatori, ktery za to dostavaj penauze tak musej trochu delat. kdezto openy pisou sice skveli koderi ale nic je az tak nemotivuje a navic vetsina open softwaru stejne vznika jako alternativa pro ty placeny. je to ve stylu "kdyz nechces platit za drahej, sosni si neco <<podobnyho>> zadarmo" samozrejme to pak ztraci ty funkce, aspon imo

[20] doli
2007-05-30 10:08:04
RE: Kill Micro$oft

Linux rulez! SuSE 10.2 ;-)
BTW. kdo ma zajem se ucit novym vecem, at prejde na Linux jeste dnes!

A podobný článek už jsem taky někde četl ...

[21] --==[FReeZ]==--
2007-06-25 08:12:53
RE: Kill Micro$oft

#18: Windows je majoritní OS, tudíž je na něj soustředěna většina pozornosti a je více "testována" jeho bezpečnost

Uz v roce 1997 mel GNU/Linux vice, nez 6 milionu uzivatel. Narozdil od proprietarniho SW jsou jeho zdrojove kody otevreny. Kazdy vyvojar v nich muze nalezt a opravit libovolne chyby ci je reportovat ostatnim vyvojarum. 80% vsech serveru pripojenych k siti internet uziva GNU/Linux. Opravdu si myslite, ze je vice testovana bezpecnost M$ Windows, jehoz typicky uzivatel je pocitacove zcela negramotny?

Mě osobně na *NIXových systémech vadí to, že velká část nastavení je čitelná normálnímu člověku (je v textové podobě). To se týká i skriptů - každý si může přečíst, co tam je a využít případné bezpečnostní mezery.
V *NIXovych systemech je dokonaly system prav, kazdy pracuje pod svym accountem a nema pravo cist klicove soubory s konfiguraci. Uzivatel tedy muze cist pouze ty soubory, ktere mu administrator povoli. Pokud se na to podivame z hlediska administratora, moznost libovolne upravit kterykoliv konfiguracni soubor ci script je efektivni, bezpecna a narozdil od proprietarnich *.dat souboru jsou *.conf naprosto spolehlive a jejich konzistence zustava vzdy zachovana.

Linux soudit nemohu, protože většinu času trávím hrabáním se v kernelu vámi zavrhovaného OS, leč s tak ostrou kritikou nesouhlasím. Otázka je, proč se Microsoftu podařilo prorazit s Windows, když už dlouho zde byly *NIXové systémy. Jak to mohlo projít?
Odpoved je snadna, *NIX-ove systemy jsou primarne urceny odbornikum, cili lidem, kteri maji vysoke znalosti nektere z IT oblasti. Techto lidi neni plny cely svet, prave naopak. Drive nebylo bezne, aby se laik vubec k PC dostal, dnes to bezne je a proto si napriklad takovy drevorubec dnes poridi za par korun pocitac, ke kteremu bude samozrejme chtit "ten wow operacni system, o kterem se vsude mluvi/pise"...

Windows je a vzdy byl tvoren prave pro takove laiky, jakym je zmineny drevorubec.
*NIX-ove systemy byly vzdy tvoreny pro specialisty, ale diky jejich flexibilite dnes mohou byt uzivany libovolne, napriklad takove ubuntu ci PCLinuxOS jsou dukazem, ze GNU/Linux dnes muze uzivat naprosto kazdy.

Na zaver bych rad doporucil shlednout film Revolution OS, ktery dokumentuje historii GNU/Linux, jak M$ marketingem potopil NetScape ci mnoho zajimavosti z ust osobnosti, jako jsou Richard Stallman, Linus Torvalds a dalsi.

Curly: Drive, v dobe PDP byl uzivan pouze textovy rezim, jednalo se o standardni Bourne shelly a zadny IT odbornik nemrhal svou odbornosti k patlani grafiky. pouze laici byli/jsou nadseni grafickymi programy, proto v teto oblasti (tvorba grafiky) je vhodnejsi Mac OS X ci M$ Windows. Pocitacove negramotni lide (sekretarky/umelci/grafici/zvukari) by v dobe PDP byli od pocitace velice daleko, prakticky by se k nemu vubec nedostali. Dokud grafici/sekretarky nebudou natolik gramotni, aby dokazali naprogramovat klon Photo$hopu ci M$ Office, museji uzivat SW od Adobe ci M$.

Co se vsak tyce _veskereho_ ostatniho SW, vzdy existuje kvalitni OpenSource program, lepsi a specializovanejsi, nez ten komercni.

[22] Tom@sQo
2007-08-13 11:19:10
RE: Kill Micro$oft

kazdopadne suhlasim so vsetkym okrem utoku na MS Ofiice... miesto PowerPointu XHTML + CSS + JS ??? to ma byt akoze vtip? miesto rychleho klikania a bleskovo spravenej peknej prezentacie, chces akoze pouzivat XHTML + CSS + JS, pricom to bude 100krat skaredsie, 100 krat horsie editovatelne a neviem co este ???
miesto ms office pouzit open office? dalsi zart?:)
kazdopadne, imho dost prehanas...

pls, povedz, ze zartujes...

[23] --==[FReeZ]==--
2007-08-14 19:58:56
RE: Kill Micro$oft

Kvalitni webova prezentace (XHTML + CSS + JS) je vzdy profesionalnejsi a vice pusobivejsi reseni, nez vystup amatera z PowerPointu, plny detskych efektu ci trapnych klipartu, ktere zna temer kazdy uzivatel Windows nazpamet, dobarvit efekt PowerPointove prezentace je vhodne napriklad pomoci souboru *.MID, nachazejicich se defaultne ve widlich, do toho pismo Comic Sans a ziskame exemplarni PowerPointovy vystup amatera... Nevim o zadne spolecnosti, ktera by se takovym vystupem prezentovala, to same lze rici o dalsi soucasti M$ Office, jmenovite o FrontPage. Mozna take stoji za zminku, ze ve Wordu nelze psat knihy s profesionalni upravou (zatimco v (La)TeXu je lide sazi uz zhruba po 2 dekady.)

[24] Harvie
2008-05-02 15:57:17
RE: Kill Micro$oft

Podle názvu bych čekal spíš organizaci nějakého dobrovolného DDOS... ;D

[25] Ferda Mravenec
2008-10-16 13:31:27
RE: Kill Micro$oft

Nelze než souhlasit. Až jsem se lekl, že jsem to napsal já a zapomněl jsem na to :-)

[26] MikeyBoy
2009-01-18 22:35:11
RE: Kill Micro$oft

hmm Microshit = nestabilní crap, bohuzel se tomu nevyhnem, jednoduše pro to že většina vývojářů vyrábí optimalizovaný sw pouze pro okna, a jestli patříš k těm, co se chtějí sem tam odreagovat na nějaké hře, tak je to jediná možnost, každý může odvětit konzole atd., jenomže nehodlám utrácet v přepočtu 600 - 1600 kč za hru, která je za pár hodin dohraná :-). Dále MSoffice je vyborný balíček, jenže opět předražený :-) ale i to se dá vyřešit.

[27] povik
2009-03-26 16:23:47
RE: Kill Micro$oft

Mam na vec podobny nazor, mam doma svuj desktop s gentoo + KDE, moje segra, ktera jednou neco potrebovala najit a do toho dne na nicem jinym nez na window$ nebyla, si ho normalne zapla a pustila si mozillu.

To ze klikani je spomalujici je sice pravda, ale hold to pc-negramot lidem nikdo nevysvetli. Na druhou stranu si ale myslim ze linux (tim myslim prostredi jako napriklad Gnome a KDE) je pouzitelnej i na klikani.

Mimu spoluzakovy (chodim do Primy / 6. trida) jsem vysvetlil co je to Ubuntu, asi za tejden za mnou prisel a rek, ze si to nainstaloval a ze mu to pride lepsi nez window$, bohuzel ale o vanocich dostal novej PC, takze ma zase window$.

To ze si window$ drzi svou pozici je podle me tim, ze nikdo nechce prejit na neco jinyho, kdyz ani nic jinyho nezna. Kvuli tomu duvodu podle me taky neni rozsirenej Apple/Mac OS X.

PS: na nasi skole maj vsude OpenOffice, protoze asi chtej usetrit, ale duleziti je, ze vsechny uci pracovat s nim.




Registration Forgotten Password


TopList
Non_E's blog
Windows 7 Sins security portal


RSS2 feed